perjalanan yang masih jauh-menuju destinasi yang indah

Friday, November 25, 2011

usia yang semakin bertambah..

bismillah..

detik demi detik berlalu, usia semakin bertambah angka..

Alhamdulillah.. Allah masih memberi nafas dan peluang untuk terus menghirup udaraNya.. sehingga kini.. tanpa sebarang bayaran.. tanpa sebarang perhitungan.. tanpa sebarang kekurangan sedikitpun.. Seandainya suda tiba masanya, Allah akan menarik segala pemberianNya ini, tanpa sebarang tanda-tandanya ataupun perkhabaran.. Adakah sudah bersedia untuk menghadapi saat itu?? .. saat ruh dikeluarkan dari jasad.. saat yang sangat menyakitkan.. Allahu Allah.. Hidupkanlah aku dalam iman.. matikanlah dengan iman..

Menginjak waktu maghrib hari ini, akan bertambah lagi satu angka pada tahun hijrah..
~SELAMAT TAHUN BARU KEPDA SEMUA UMAT ISLAM~

Kisah yang dilalui sepanjang tahun lepas, moga dijadikan panduan dalam memandu hidup kita pada tahun ini.. jadikan tahun ini lebih baik dari yang lalu.. ambil iktibar dari setiap perkara yang berlaku..

AZAM TAHUN BARU..insyaAllah.. Sekarang dalam proses menitip segala azam2 yang ingin dicapai pada tahun ni..semoga Allah membantu diri ini mengcapai hajat yang ingin cuba dilaksanakan.. saya nak jadi hambanya yang TERBAIK.. TERHEBAT..

antaranya mainpoint azam tahun baru kali ini...
~amanah terhadap mak dan ayah
~amanah sebagai pelajar
~amanah sebagai seorang rakan
~amanah sebagai seorang kakak dan adik
~amanah sebagai seorang bakal guru
~amanah sebagai seorang muslimah

dan yang paling penting... amanah sebagai KHALIFAH dan HAMBA.. yang mempunyai peranan yang sangat besar kepada agamanya..dan semoga Allah merahmati segala amal2 yang ana persembahkan kepadaNya.. "YA ALLAH.. PIMPINLAH DAKU MENJADI HAMBAMU YANG TEGuH MENGHARAPKAN CINTA DARIMU.. YA ALLAH.. KAU MAHA MEMBOLAK-BALIKKAN HATI.. TEGuHKAN HATI INI DI JALAN AGAMAMU.. TEGUHKAN DIRI INI UNTUK SENtIASa TAAT KEpaDA PERINTAHMU.. TEGUHKAN hATI INI UNTUK TERUS BERJUANG DI jalanMU YANG BENAR.. AMIN "

AYUH.. KUATKAN AZAM.. SERTA KEKUATAN untuk BERHIJRAH.. LILLAHI TAALA..



No comments:

Post a Comment