perjalanan yang masih jauh-menuju destinasi yang indah

Thursday, January 8, 2015

tahun 2015 yang sangat MENCABAR!!

Subhanallah.. terkejut juga...

kenapa dipilih untuk berada di Medan KL

Medan yang pernah didengari dari akhwat Kedah bahawa Medan KL hebat2 belaka.. 

Dapat result posting, tak terfikir langsung bahawa akan dipostingkan di Selangor, tapi menetap di KL..hohoh

Rumah akhwat di tingkat 8 yang di hadapan pintunya dihiasi dengan pasakan dua  bangunan berkembar yang tinggi,..

Di belakangnya pula terdapat kolam air yang sangatttt besar.. kolam bukan untuk  mandi.. tapi.. kolam yang akan memproses air k**mb*h*n untuk diminum..haha

Dunia Dakwah dan Tarbiyah di sini juga sangattttttt gencar.. sampaikan tak terikut juga dengan arus derasnya..

Tahun 2015.,,.

diberi tugasan yang agak banyak juga.. yang memerlukan pengurusan masa dan tenaga yang sangat taktikal..
jadi..nak tak nak.. kena juga buat!!

Nak jadi orang yang hebat, kita kena hebat melawan arus keselesaan..

MEDIA KRIM NASIONAL- murobbiyah kata.. takpe.. teruskan dlu.. sebenarnya.. inilah Pilihan Allah untuk enti.. Allah tahu enti mampu buat, sebab tu Dia pilih enti untuk berada di situ..
"Walhal dalam hati, terasa berat sangat!.. Menjadi AJK pusat, bukan lah mudah.. Setiap minggu ada wajib datang meeting.. setiap minggu pasti akan ada benda di soal berkenaan peranan media dalam KRIM.. ditambah dengan KLS.. semua ini agak baru juga,.. banyak benda yang perlu dipelajari.. YANG PASTI!! ALLAH MAHA MENGETAHUI!!.. nakkan syurga, bukanlah dengan menghafal huruf A, B, C.. tapi, kita akan diuji dengan pelbagai dugaan.. pernah juga menangis kerana kesilapan diri.. Sikap bertangguh kadang2 membuatkan diri ini sakit sendiri..  tiada salah orang lain.. tapi.. salah diri sendiri.."

TARBIYAH- diusrah dan mengusrahkan.. juga dua perkara yang memerlukan mujadahah. untuk melawan nafsu untuk terus tsabat dalam dakwah.. tak boleh, kita nak diusrahkan sahaja.. tapi, xmau mengusrahkan orang.. kita xakan berubah level jika berubah diri sendri sahaja. tanpa cuba mengajak orang lain memperbaiki diri.. semoga tahun 2015, lebih baik dari 2014.. nak jadi murobbiyah hebat!!

GURU- Amanah yang sangat besar selain sebagai dai'e..tahun 2015  diberi tanggungjawab sebgai guru data.. guru pj.. dan matematik... insyaAllah.. akan cuba untuk menjadi guru muslim cemerlang!!!


AZAM 2015~ SEMOGA TAHUN INI MENDIDIK DIRI JADI LEBIH BAIK DARI SEBELUMNYA!!!

No comments:

Post a Comment